Programació

Diumenge 15: Barranc del diable – Orpesa

Distància: 16 km

Col·labora: Pepe Albiol

Observacions: ruta circular en forma de 8 amb doble pujada al vèrtex geodèsic, una per la zona d’escalada i la segona pel barranc del diable i el tossal Redó. en el recorregut no hi ha fonts, es recomana portar bastant aigua.

Diumenge 22: GR 333, 4ª etapa Espadilla – Vallat

Distància: 22 km

Dificultat: moderada. IBP 108 HKG

Duresa: mitjana (desnivell + 1145, desnivell – 1180)

Col·labora: C.E.V-r

Observacions: ruta lineal. Ens n’anem d’Espadilla vorejant el barranc de la Piqueta, amb vistes del castell. Es continua per la font de la Piqueta, la font del Sastre i la del Melic. Passarem pel «Pilón de Toga». Continuant per la senda arribem al «corral de Pascual», pel «molino del Rio» i arribem a Torrechiva. D’ací eixim deixant a la dreta el poliesportiu. Durant el recorregut s’observa l’alt de «los Morrones». Creuem el riu Millars i arribem a Toga. Trobem la «font calenta», medicinal. Es comença a pujar i, després a baixar, fins el recent descobert aqüeducte àrab i el «molino Forés». Eixim d’Argelita creuant el riu Vilafermosa per la zona de banys, es puja per senda a prop de la carretera a Llucena. Arribem a dalt, i girem cap a la dreta per a baixar fins arribar a Vallat.

Diumenge 29: Muntanya Neta: PROBLEMÀTICA DELS FEMS MARINS

Serra d’Irta – Alcossebre

Distància: 15 km

Dificultat: fàcil

Duresa: fàcil (ascens acumulat +90 m)

Col·labora: SASE

Transport: autobús, a les 8:05 h. en l’estació de Renfe

Observacions: Actualment, el fem marí, entès com qualsevol material sòlid i persistent, manufacturat o processat, que és abandonat o eliminat i arriba a zones costaneres o maines, és un problema crític i global en les nostres costes, mars i oceans. Mars i oceans són fonamentals en la configuració i regulació del clima, tant a nivell local com a regional i global. S’estima que produixen més de la meitat de l’oxigen i absorbeixen sobre el 30% del CO2 produït per l’home, ajudant-nos a reduir l’acceleració del canvi climàtic. A més constituixen el 97% de l’aigua del planeta, el cicle de la qual ens proporciona aigua dolça, a l’hora són una font de recursos econòmics i socioculturals, no infinits, com aliments, matèries primeres i hidrocarburs, energia eòlica i mareomotriu, via de transport, entre altres.

Itinerari: Peníscola/aljub dels Pitxells, Torre Badum, platja del Pebret, platja d’Irta, platja de la Basseta, platja Argilaga, cala Mundina, les Fonts, Alcocebre.

Divendres 27: l’associació Chelonia donarà una xerrada sobre la sensibilització del mal ús que es fa de les bosses plàstic, envasos, etc. a la seu de la Mútua en Castelló, Avda del Lledó 69.

Octubre

Diumenge 6 – Ruta per Jerica

Distància: 12,5 km

Col·labora: José M. Salvador – Natàlia Velasco

Observacions: ruta circular, pel paratge del Sargal i visitant les coves de Gallur passant per la font del Rosaleo, amb boniques vistes de Viver.

Diumenge 13: GR 333, 5a etapa Vallat – Tales

Distància: 27 km

Dificultat: moderada. IBP 87 HKG

Duresa: mitjana (desnivell + 850 m, desnivell – 890 m)

Col·labora: CEV- r

Observacions: ruta lineal. Comencem a Vallat i, per senda, ens dirigim en direcció a la cima del «corral Blanco», que ens deixarem a l’esquerra. Passarem per unes trinxeres abans de crestejar i baixar cap a Fanzara. Continuem pel costat dels llavadors, en els que hi ha una escultura realitzada en el Festival (Museu Inacabat d’Art Urbà (MIAU). Caminem entre les muntanyes ‘El Collado’ i ‘Los Llanos’. Continuem fins a arribar al riu ‘Cal i Canto’, ja en terme de Ribesalbes i allí seguirem cap al molí d’Andreu, junt amb el riu Millars. Ribesalbes. Anem vorejant el llit del riu Millars i observant sobretot, juncs, canyes i canyís. Prop es troba un camí de fàcil accés a una zona de tolls naturals, coneguda com a ‘Cal i Canto’. S’encreua el Canal de la Cota 220 deixant al costat el riu Millars. Continuant per la senda, es recorre el territori d’‘El Pantà’ i Carbonària i, poc a poc arribem finalment al municipi de Tales, on havíem començat esta volta pels municipis de la Mancomunitat Espadà Millars.

Dissabte 19 i diumenge 20: Cap de setmana dels Ports

Distància:

Dificultat: moderada

Transport: cotxes particulars

Col·labora: Joan Batalla i Àlvar Manrique

Observacions: 1r dia el Pare Faig, 2n dia ruta circular. Més informació a la seu del centre.

Diumenge 27: Ribera de Cabanes – Tossal de Subarra

Distància: 21 km

Dificultat: moderada

Duresa: fàcil (desnivell + 486 desnivell – 486)

Col·labora: Xavi Llop

Observacions: Llarga ruta circular per camins i sendes de Cabanes i Benlloch per ascendir al tossal de Subarra per bonics racons com el Pou de Subarra o el barranc de Saura

Novembre

Divendres 1, dissabte 2 i Diumenge 3: Tejera Negra – Guadalajara

Divendres 1: eixida cap a Valverde de los Arroyos (un dels pobles d’arquitectura negra de Guadalajara) en arribar farem una xicoteta caminada cap a la Chorrera de Despeñalagua

Dissabte 2: Tejera Negra

Distància: 21 km

Duresa: moderada

Observacions: visitarem la última fageda del sud d’Europa, amb les seves tonalitats de tardor.

Diumenge 3: Barranc del riu Dulce – Sigüenza

Distància: 8 km

Duresa: fàcil

Observacions: ruta per la Hoz de la Pelegrina, lloc triat per Félix Rodríguez de la Fuente per rodar diversos episodis de “El hombre y la tierra”. Després visita guiada per la monumental Sigüenza.

Col·laboren: V. Arenós – Carmen Ortells – Pepe Gimeno – Estela Fortunato

Diumenge 10 – INTERCOMARCAL –

Distància: 18 km

Dificultat: mitjana

Duresa: mitjana

Col·labora: CE Borriana

Observacions: eixirem de Catí per la carretera que puja a l’Avellà. Al poc, canviarem l’asfalt per una senda ascendent que passa pel costat del mas de Ramón. Guanyada certa altura, eixirem novament a la carretera del balneari. El PR ens traurà immediatament d’ella per a continuar guanyant altura i arribar al coll, que, baixant-lo, ens deixarà al balneari de l’Avellà.

Continuarem ruta prenent el PR que a partir del balneari es transforma en senda, emboscada al principi, que anirà guanyat altura encimbellant-se fins a una faixa que seguirem per arribar a la zona més descarnada de vegetació de la ruta. Des d’aquest punt, la pujada és molt exposada al vent. Es tracta d’una cresta en forma de lloma flanquejada per un llarg mur de pedra que serveix de divisòria entre els termes de Catí i Morella. Arribats al tossal de la Nevera, ja només queda descendir passant primerament per les restes de la nevera vella, de camí cap a la nevera del mas de la Serra. La vegetació, a mesura que continua el descens, tornarà a oferir-nos la seua ombra. Passarem pel costat de la font de la Massada, i el peinonet Trencat abans de tornar a Catí.

Dissabte 16 i diumenge 17: Serra d’Albarracin

Distància:

Dificultat:

Duresa:

Col·labora: Xavi Llop – Carmen Velasco

Observacions: el recorregut de les excursions està per decidir, es donarà més informació a la seu del centre.

Desembre

Dissabte 30 i diumenge 1: Llacunes de Gallocanta

Dissabte 30: Les gorges del riu Piedra

Distància: 14 km

Duresa: moderada

Observacions: a la nit albirament de grues de Gallocanta, possibilitat de visita guiada al mirador amb telescopi. Farem nit a l’hostal El Silo. A l’alba albirament de grues.

Diumenge 1: ruta de migdia per confirmar, menjar i tornada a casa

Distància: 28 km

Dificultada: fàcil

Duresa: moderada

Recorregut: Saragossa – Utebo – Casetas – Sobrediel – Torres de Berellen – Alagón

Diumenge 8: Alagón – Cortes de Navarra

Distància: 30 km

Duresa: moderada

Recorregut: Alagón – Cabañas de Ebro – Alcala – Lucenil -Gallur -Canal Imperial – Mallen – Cortes de Navarra

Col·labora: Joan Batalla i Vicent Andreu

Dissabte 14: Agulles de Santa Àgueda

Distància: 6 – 8 km

Dificultat: mitjana / alta

Duresa: mitjana / alta

Col·labora: CER – r

Observacions: farem dos recorreguts: el de major dificultat que serà la pujada al Agullot i la cresta i el segon es donarà la volta a les Agulles de Santa Àgueda