Diumenge 10 de novembre: INTERCOMARCAL

INTERCOMARCAL, C.E. BENICÀSSIM
NOVEMBRE 10 Diumenge

Jovellús – Mas de Muntó – Base Agulles – Ruines dalt Cova de Queralt

Ruta circular de 5 hores de duració i uns 17 quilòmetres, que transcorre per senders poc transitats amb magnífiques vistes. Participen CEA+CEB+SASE+CEC+CEV.

Està previst eixir a les 9 i tornar sobre les 4.

ITINERARI: Eixida a les 9 h des de la font del Senyor. La primera part la farem per la nova ruta que, des del racó d’Albert, passa pels mollons del límit del terme d’Orpesa, on podrem gaudir de meravelloses vistes i d’un cocó molt interessant, fins arribar al molló Roig (300 m).

En arribar a Jovellús (310 m) agafarem un sender que ens portarà al mas de la Rita (160 m), magníficament restaurat, ens desviarem i pujarem al mas dels Paüls (200 m), on seguirem pel camí de la Foia de Roig i el camí de la Mena, que passarà pel mas de la Bonica (220 m) i altres construccions rurals, fins arribar al mas de Montó (330 m), el punt més llunyà de l’excursió.
Per a la tornada anirem pel barranc Rojal, primer davallant (200 m) i després pujant, fins a tornar a la zona de Jovellús per la part del mas de Pau (300 m). Entrarem en una senda semiabandonada que comunica amb la base de les Agulles en la seua cara est (390 m), baixarem pel PR fins arribar a la cruïlla dels Covarxos (200 m) i anirem a buscar la senda que passa per les ruïnes que es troben dalt de la cova de Queralt (160 m). Aplegarem a l’antena, travessarem l’autopista pel túnel i entrarem a Benicàssim pels Quatre Camins.

OBSERVACIONS: Excursió circular amb pujades i davallades pronunciades, per la qual cosa cal dur bon calcer i bastó. No oblideu l’esmorzar i el dinar, així com aigua a manta, ja que no passarem per cap font.

DISTÀNCIA: 17 km

TRANSPORT: Cotxes particulars o transport públic fins la font del Senyor (davant de l’esglèsia)